Wednesday, November 2, 2016

My Dream....My Determination In OSH

Assalammualaikum......hye....untuk semua safety practitioners....bos2 kt pejabat....pekerja2...topik kali ini pasal setakat mana minat korang dgn subjek OSH.....hehehe....dh mcm subjek kt sekolah pulak......Well sebab terfikir topik nie sbb byk sgt sy terima email minta dokumen percuma....itu ini percuma....Dah mcm sy pulak kena jadi tukang buat kerja korang....Kalau sekadar kaunter pertanyaan tanya khidmat nasihat okay la.....bila nak suruh tolong buatkan...nak softcopy etc etc.....payah laaaa....
Org lain berjaga malam nk siapkan slide powerpoint....itu ini.....senang-senang sgt korang minta free...Attitude org Malaysia sahaja atau negara lain pun mcm tu jugak?? Saya set up dokumen OHSAS 18001 and MS1722 with my team pun 3-4 bulan tak cukup tidur......pastu boleh pulak ada yang minta for free.....

Niat nak contoh untuk belajar tu bagus....tapiiiiiiii biarr lah berpada2.....Kalau rasa agak malas nk buat apa2.....U should just leave your job.....Mmg diakui ada sesetgh safety practitioners....sesetgh yer....bkn semuaaaa.....jgn salah faham plak......bila sy kata sesetgh tu......mmg diakui ada sesetgh berkawan n berbaik dgn niat nk mempergunakan org lain....dapat softcopy...sample document...cabut lari.....tp sampai bila kan nak berperangai begitu.....dunia OSH ni kecik jer....pusing2 nnt jumpa jugak.....

So nasihat saya....kalau yg nak blajar set up document bagai....boleh google saja.....not nice bila u minta semua softcopy kt org lain....jgn ingat nak senang korang jer....hehehe.....mahal kot hasil titik peluh org lain....korang senang2 jer nak ambik utk up.....mempergunakan hasil kreativiti dan idea org lain tu sgt tak bagussss.......

Image result for in love

Okay berbalik kepada minat saya dlm OSH....my dream utk ada channel sendiri bercakap pasal OSH to public.....tak agak2 berangan kan.....hehehhe...

Well its not about money....but its actually a platform to educate people about OSH.....Tapi sbb kan tak mampu nak ada slot channel TV sendiri ckp psl OSH.....kita buat blog sudah lah.....Nnt nk buat channel sendiri  kt youtube pulak.....Ala2 mcm Mat Lutfi.....Ada e-book sendiri.....hehehe....tak salah pasang angan2.....

Someone ask my fon number....utk call...whatsaap etc etc.....well buat masa skrng just email me at ladybos@ymail.com.....kalau ada masa insyaAllah sy akan reply.....sy lebih suka di belakang tabir saja mcm skrng.....Coretan saya melalui blog pasal minat sy dlm OSH.....lebih2 nnt mcm2 hal plak.....I'm happy like this.....as long as I'm doing what I like.....

#Terima kasih yang sudi follow blog saya.....=)


5 comments:

  1. Lady Bos,

    Saya setuju sangat apa yang LD cakap tu...Saya mengikuti blog inidari dulu lagi...LD pernah buat survey samada nak tutup atau nak teruskan blog ini.....saya minta teruskan....sebab banyak ilmu yang saya dapat dari blog ini....cakap pasal lanun.....biasalah nak senang je....Akhir sekali...Good luck LD..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Hehehe....berangan jer dulu....tak salah kan....

      Delete
  3. Bulan ni nak kena hantar jkkp 8,tapi saya tak ada sebarang kemalngan,kerachunan,penyakit untuk tahun 2016,kena hantar juga tapi isi bahagian Y dan Z saja.bahagian tu nak jumlah bekerja bagi tahun 2016 apa maksud tu?

    ReplyDelete