Monday, March 5, 2012

Owhh...Keretapi Tanah Melayu....

Gambar Sekadar Hiasan


Weekend yg lepas..saya berpeluang menaiki KTM...Senandung Mutiara... Dah nama pun Mutiara...sure semua dapat agak keretapi nie menuju ke mana...hehehe....Perjalanan KTM dari KL Sentral ke Butterworth....ohh...yeah...Pulau Mutiara @ Pulau Pinang!!!


Perjalanan dengan menaiki keretapi lebih selamat daripada menaiki bas...peluang untuk terlibat dengan kemalangan jalan raya tu mmg tak der la...hehehe...


Cuma terkilan coz saya terjmpa sesuatu keadaan yang saya rasa sangat tak selamat.... Saya rasa mungkin pihak KTM perlu mengambil tindakan penambahbaikan....
Laluan pintu antara gerabak...kt mana keadaan tak selamat nyer????


Ada ruang terbuka antara laluan dari gerabak nie nak ke gerabak lain...gerabak depan ada toilet + tempat makan...of coz ramai akan lalu lalang....


Haaa...ini la keadaan tak selamat nyer...bleh nampak tak lubang sebesar2 tu...bleh nmpk tanah nyer....mmg sesuai dgn nama nyer.....Agak-agak nyer lah, klu ada pengguna or budak2 terjerlus masuk macam mana??? Kebarangkalian untuk terjadi mmg ada coz laluan antara gerabak ini dengan gerabak depan mmg sgt tak stabil bila keretapi bergerak.....saya pun berfikir berkali2 nak ke gerabak sebelah...


Rasanya pihak KTM kena ambik tindakan segera...membetulkan keadaan nie...jgn smpai ada pengguna yang tercedera disebabkan keadaan ini baru nak ambik tindakan untuk betulkan keadaan...


P/S : Pengangkutan awam yang selamat adalah harapan setiap pengguna...



No comments:

Post a Comment