Friday, May 27, 2011

Accident Notification

Hai...slm mlm jumaat...lama btul la saya tak up-date blog nie kan...dah ada few yg email2 minta up-date lebih kerap...hermmm....Actually mmg suka up-date blog..cuma masa tu agak terhad..hehe...sy pun keje fulltime kan..balik umah nak ngadap Mr. Hubby lg..so phm2 jer la ek...

Okey..mcm saya janji sebelum nie..saya nak explain tentang accident notification dan accident report...Apa yang saya amalkan kebiasaannya adalah bila sesuatu kemalangan berlaku..laporan awal kemalangan / accident notification perlu disediakan oleh Head of Department (HOD) atau Executive di bahagian yang terlibat kepada saya...Laporan awal adalah bertujuan memberi maklumat awal kpd SHO atau pihak pengurusan tentang sesuatu insiden / kemalangan yang berlaku di tempat kerja...

Di antara maklumat awal yang perlu diberitahu adalah :-
(a) Jenis Insiden / Kemalangan, Lokasi dan masa kejadian ;
(b) Maklumat peribadi mangsa yang tercedera ;
(c) Jenis kecederaan yng dialami ;
(d) Apakah yang berlaku sebelum, semasa dan selepas kejadian ;
(e) Maklumat pelapor.

Contoh laporan awal adalah seperti berikut :-
Herm...tak leh nk up-load lak sample form nyer..donno why lol..later sy up-load bila dh ok nnt..

No comments:

Post a Comment